Co warto zobaczyć? | ZAKOPANE

Cześć czytelnicy w Nowym Roku! Jakiś czas temu wybrałam się na "urlop" do Zakopanego i między czasie zrobiłam ankietę na instastory (@niesingielka) czy chcielibyście zobaczyć post dotyczący atrakcji, miejsc oraz kosztów - i większością głosów (94%) zadecydowaliście, że właśnie taki post pojawi się na stronie :) Także zaczynamy!
GUBAŁÓWKA
Oczywiście jeden z najbardziej znanych punktów widokowych. Koszt takiej przyjemności koleją wynosi: 23zł (normalny - góra dół) i 19zł (ulgowy - góra dół) Dzieci do 4 roku życia oczywiście za darmo :) Można również wykupić pakiet góra dół + 2,5 w termach Bukovina przy kosztach: 79zł (normalny) 49zł (ulgowy)
KRUPÓWKI
Miejsce gdzie aż roi się od tłumów, sklepów, restauracji, koni, stoisk z upominkami. Najbardziej znana ulica w Zakopanem. Przepyszne jedzenie w restauracjach, duże porcje, ceny - średnie. Najlepsze, tanie piwo mogę wam polecić w restauracji Zbójeckie Jadło :) Dla niego bym tam wróciła! Natomiast jeśli chodzi o żurek, to jeżeli jeść - to tylko w ZYK ZAK!
Najwięcej znajdziecie tam stoisk z upominkami. Na każdym kroku.. właściwie to samo - tylko w różnych cenach. Także szukacie np. rękawiczek i znajdziecie za 30 złotych, to idźcie dalej, tam będą za 25 a jeszcze dalej za 20!
Długo szukałam kubka (mam do nich ogromną słabość) Było kilka w cenie ok 30 złotych, szklanki około 25 aż w końcu wpadł mi w oko ten.. i kosztował mnie 12 :)
WIELKA KROKIEW
Cena wstępu na Wielką Krokiew wynosi 12 złotych, natomiast ulgowy to 7 złotych. W koszt wliczony jest przejazd kolejką na górę oraz powrót, aby móc przeżyć emocje, podobne do tych, które czują nasi skoczkowie... :D
Skocznia znajduje się na ulicy Bronisława Czecha i z łatwością można tam dojechać linią autobusową numer 11. Koszt biletu jednorazowego wynosi 3 zł, ulgowego 1,50 natomiast 7 dniowy na wszystkie linie 30 złotych, ulgowy 15. 
SNOWLANDIA
Labirynt, zamki i wiele innych zimowych atrakcji w ciekawym miejscu jakim jest snowlandia. Znajduje się tuż obok Wielkiej Krokwi. Myślę, że nie tylko spodoba się dzieciom, ale również dorosłym, ponieważ można się tam wybrać po prostu na spacer w labiryncie. Koszt przyjemności to od 8 do 25 złotych. W zależności jaki bilet, oraz ile atrakcji dobierzemy sobie do pakietu. Nam nie udało się znaleźć czasu na to aby odwiedzić, może następnym razem? ;)
TATRZAŃSKI PARK NARODOWY / MORSKIE OKO
Dojazd możliwy busikiem z dworca pks. Koszt w jedną stronę to 10 złotych. Na miejscu wykupujemy bilet do Parku, który wynosi coś około 5 złotych. Do morskiego można udać się pieszo, to ok 10km w jedną stronę lub wybrać opcję konną za 30 złotych. Czego stanowczo odradzam, a wręcz namawiam do podpisania petycji o zlikwidowaniu takiej opcji!! 
Pamiętajcie aby wybrać rozsądną porę. My obudziliśmy się w tym temacie zbyt późno. Najlepiej udać się przed południem, nawet rano aby nie nastał zmrok i nie zrobiło się zbyt niebezpiecznie. Droga, która prowadzi do morskiego oka jest nieoświetlona, co wiążę się z dużym zagrożeniem.
KASPROWY WIERCH 
Widok na którym zależało mi najbardziej. Właściwie jadąc - nie myślałam o niczym więcej, chciałam po prostu stanąć tam, tam w chmurach! Zdjęcia nawet nie oddają tego uroku. To miejsce jest po prosu niesamowite. Czułam się jakbym była w innym wymiarze :) Jak się tam dostać? Na początku musimy udać się do Kuźnic. Dojazd możliwy mikrobusem z dworca pkp a jego koszt to 3zł, z powrotem to samo. W Kuźnicach natomiast znajduję się dolna stacja na Kasprowy Wierch. Koszt biletu zakupionego tam wynosi: 69zł (wjazd i zjazd - normalny) i 55 (wjazd i zjazd ulgowy). Można również bilet zakupić w automatach lub innych punktach, jednak koszt mocno wzrasta. Bilet normalny potrafi kosztować nawet 99 złotych.
Istnieje jeszcze duuuużo różnych szlaków turystycznych, jednak większość z tych przygód przeżyłabym latem. Zimą wspinaczki nie są zdecydowanie dla mnie. Natomiast wiosną i latem - kto wie, może zaskoczę Was postem w innej odsłonie! Kolejną atrakcją, na którą nie wystarczyło mi czasu to DOM DO GÓRY NOGAMI. Nie mogę Wam go polecić, bo go nie odwiedziłam, ale może ktoś z Was był? Straciłam coś ciekawego? ;) Do następnego!
UDOSTĘPNIJ TEN POST

6 komentarzy :

  1. Świetne zdjęcia! Już dawno nie byłam w Zakopanym, zrobiłaś mi chęć na spacer po polskich górach.
    Pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie słońce, https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bylam wszedzie oprocz snowlandii, bo takowej latem nie ma. Krupowki bardzo się zmienily
    Kiedys te budki z pamiatkami staly na glownym teptaku, a nie w jakims pawilonie. Bardzo mi się to nie podoba. Ja bym wybrala na pewno inne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a gdzie warto zjeść i zanocować w okolicy? szukam noclegu dla rodzin z dziećmi w Zakopanem, najlepiej blisko stoku, ale też miejsc gdzie można smacznie i zdrowo zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prawde bardzo ciekawy i warty uwagi wpis. Jesli jednak ktoś z was szukałby na prawdę dobrego noclegu, to polecam wam sprawdzić te kwatery https://www.noclegi-zakopane.biz/ . Moim zdaniem to świetna lokalizacja i do tego na prawde wysoki standard.

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.